Asset Publisher Asset Publisher

Hackathon Wizja Rozwoju '21

Doba to wystarczający czas na wiele rzeczy. Można w tym czasie odpocząć, przeczytać książkę, wykonać wiele domowych sprawunków, spędzić czas z rodziną.

Ale czy da się w tym czasie stworzyć zaawansowane narzędzie informatyczne? Przed takim wyzwaniem stanęli uczestnicy Hackathonu.
Dziesięć 2-5 osobowych zespołów miało za zadanie stworzenie aplikacji mobilnej zgodnej z potrzeba partnera, którym na IV Edycji Hackathonu Wizja Rozwoju ’21 w Gdyni zostały Lasy Państwowe.

Program miał opierać się na haśle „Przewodnik podczas spaceru po lasach” oraz posiadać funkcjonalność zgłaszania zauważonych pożarów i śmieci. Cała reszta należała do inwencji i pomysłowości programistów. Drobną pomocą była opieka mentorów, w tym kilku leśników - pracowników Lasów Państwowych. Ich rola polegała na kierowaniu pomysłów uczestników w takim kierunku aby jak najbardziej odpowiadały potrzebom zarówno osób odwiedzających las, jak i leśników. Pula nagród wynosiła 60 tys. zł.

Rezultaty pracy zespołów przekroczyły nasze najśmielsze oczekiwania. Wszystkie zespoły przyjęły inną strategię na rozwiązanie zadanego problemu, a jednocześnie spełniły wszystkie wymagane w konkursie wymagania.

 



Zespoły, które zwyciężyły to:

Wyróżnienie: Forest Network
Aplikacja korzystająca z rozmieszczonych w lesie czujników – informująca o warunkach pogodowych, wilgotności oraz wykrywająca pożary.

Wyróżnienie: Code Hussar
Aplikacja dla dzieci i rodziców. Autorzy zaproponowali serię zadań dla dzieci, które mogłyby realizować podczas spaceru. Po stronie rodzica aplikacja pozwała na monitorowanie pozycji dziecka.

Wyróżnienie: Happy Bears
Aplikacja współpracująca z automatem znajdującym się na parkingach leśnych, kampingach itp. Pozwalała zakupić gotowe drewno na ognisko, czy wypożyczyć hamak do leśnego noclegu.

III miejsce: Foreściaki
Aplikacja społecznościowa pozwalająca na śledzenie tras leśnych spacerów, zgłaszanie śmieci, pożarów, niebezpieczeństw. Silną stroną aplikacji była konkurencja między użytkownikami programu – otrzymywania punktów za zebrane śmieci, przejście trasy itp.

II miejsce: Leśne Szaleństwo

Aplikacja mapowa pozwalająca śledzić swoją pozycję w lesie, zgłosić pożary, śmieci itp. Ważną funkcjonalnością jest możliwość poznania przeznaczenia danego fragmentu lasu, a także prosta możliwość kontaktu z Lasami Państwowymi i wniesieniu swoich uwag.

I miejsce: Remotka.
Aplikacja edukacyjna pomagająca poruszać się po lesie i wykrywać ewentualne zagrożenia.

 

Zwycięzca ma szanse na wdrożenie swojego programu!

Jeszcze raz gratulujemy wszystkim uczestnikom!